1

Effectief trainen zorgt voor beter presteren op de werkplek!

Jo Vervaet
Slechts 16% van de deelnemers van een training slaagt erin om het geleerde succesvol toe te passen!

Slechts 16% van de deelnemers van een training slaagt erin om het geleerde succesvol toe te passen !


Het artikel 'The New Finish Line for Learning'  (T + D juli 2009) ziet volgende oorzaken:

  1. Conflicterende prioriteiten na de training
  2. Geen opvolging van de deelnemers na de training
  3. Gebrek aan ondersteuning door de directe chef voor, tijdens en na de training
  4. Transfer van het geleerde wordt niet geëvalueerd
  5. Gebrek aan tijd om na de training verder te coachen


Tijd om het roer om te gooien en de effectiviteit van trainingen te gaan meten aan de mate waarin het geleerde van die training succesvol toegepast wordt in het werkveld !


Want dát moet het doel zijn van een training: het beter functioneren van de deelnemer in zijn/haar job. Geen vrijblijvende, afgezonderde trainingsdagen meer die in het beste geval enkel meten of de deelnemers tevreden zijn.


In het artikel worden volgende tips vermeld:

  1. Verwachting van de training duidelijk maken: het échte werk begint pas na de opleiding, nl ervoor zorgen dat het geleerde toegepast wordt in de praktijk.
  2. Effectief en duidelijk vermelden aan de deelnemers dat vooral de transfer naar de werkplek geëvalueerd zal worden.
  3. Verhoogde steun en opvolging na de training om de transfer te bevorderen.
  4. Betrekken van directe chef en andere belangrijke actoren voor, tijdens en na de training.
  5. Evaluatie van de training = meten in hoever het functioneren in de praktijk verbeterd is.


In onze trainersacademy worden deze tips verder uitgewerkt.

Train de trainer opleidingen die binnenkort starten:

 

Deze website maakt gebruik van cookies! Meer details over onze cookies kan je terugvinden in ons cookiebeleid