Blog

Jo Vervaet

Als coach of adviseur omgaan met weerstand en moeilijke klanten

Soms krijg je als coach of adviseur te maken met uitdagende klanten of cliënten die je aanpak in twijfel trekken, ontwijkend reageren of je voortdurend testen. Weerstand herkennen en ermee leren werken is dan essentieel. Niet door te forceren, maar door aanwezig te blijven, helder te benoemen wat je opmerkt en tegelijk het proces te blijven dragen. In deze blog lees je hoe je vanuit rust en professionaliteit omgaat met moeilijke dynamieken.

Josco Timmermans

Trainen is meer dan praten, leren is meer dan luisteren

Aandachtige blikken, knikkende hoofden ... en toch weinig écht leren? Het gebeurt vaker dan je denkt. Deze blog legt helder uit waarom spreken geen trainen is en luisteren geen leren en hoe trainers het verschil kunnen maken door in te zetten op actieve kennisverwerving. Een uitnodiging om met andere ogen naar je eigen aanpak als trainer of spreker te kijken.

Jo Vervaet

Hoe start Kennismanagement in de realiteit?

Kennis verdampt snel. Organisaties merken het pas als een expert vertrekt, een klant geen antwoord krijgt of een SharePoint-structuur vastloopt. Vaak is een acuut kennisprobleem de katalysator die kennismanagement op de agenda zet. Deze blog toont herkenbare situaties waarin kennisbeheer ineens wél dringend wordt en hoe een gerichte aanpak het verschil maakt.