A Lean Shared Learning Space
We live in a world of poignant dissimilarities.
Lean Instructional Design
Time has come to clean up corporate training.
The importance of learning
Every single thing learned today becomes the person tomorrow.
1. Beginnen
2. Analyseren
De tweede fase van het gesprek is bedoeld om de situatie, wensen en behoeften van de klant te exploreren en te analyseren.
3. Beslissen
Als het goed is, geeft de klant op basis van de SPIN-vragen aan dat hij openstaat voor jouw oplossing van zijn probleem. Dan is het moment aangebroken om jouw aanbod helder en duidelijk te presenteren, waarbij je voortdurend de aansluiting zoekt bij de (probleem)situatie van de klant.
Een belangrijke techniek in deze fase is de kenmerk-voordeel-nut-techniek. Daarmee laat je de klant steeds weten wat (een deel van) jouw aanbod specifiek voor hem betekent.
4. Afronden
Het acquisitiegesprek heeft als voornaamste doel de commerciële relatie te concretiseren. Dat betekent dat beide partijen het erover eens zijn dat ze met elkaar in zee gaan. Vaak is het nodig dat de verkoper zijn voorstel in een offerte nader uitwerkt, soms zijn andere afspraken nodig.
Geïnteresseerd? Een verkoopsgesprek in 4 fasen om trainingen te verkopen